Количката е празна

10 лесни съвета за създаването на перфектния флаер

Създаването на проект за печат на перфектния флаер може да бъде трудно, ако не сте професионален графичен дизайнер. Истината е, че създаването на дизайн на флаер може да бъде забавно, а чувството да държите в ръка нещо, измислено и  написано от вас е чудесно. В тази статия ще ви дадем няколко съвета, които да ви ръководят при създаването на проект за флаер.

1. Поставете си ясна цел какво да съдържа флаера

Преди да отворите InDesign или която и програма да ползвате, трябва да имате стратегия за дизайна на вашия флаер. Какво се опитвате да кажете и покажете на потребителя? Къде ще се разпространява флаера? С какъв бюджет разполагате? Отговорите на тези въпроси могат да ви покажат какъв размер и форма трябва да има флаерът. Наличието на ясна цел и стратегия ще ви помогнат по смислен начин да планирате как да пресъздадете важното съдържание в проекта.

Най-често срещаната грешка при изработване на дизайн на флаер е да се опитате да изложите всичко в един проект.  Трябва да решите кое от стратегическа гледна точка е ключовото съдържание. Запазете само най-важните елементи за целевата аудитория и оставете настрана всичко останало.

2.  Увеличете контраста

Визуализации с висок контраст се виждат лесно от пръв поглед и привличат вниманието. За разлика от интернет страниците, където потребителят избира чрез клик или уеб адрес, флаерът трябва силно да привлича, за да накара потребителя да го забележи. Помислете за флаери, постери или брошури, които сте видели отдалеч, но сте забелязали, защото са били интересни. Трябва да създадете тип контраст, който ви позволява да привличате неутрални погледи.

3. Поставете акцент върху ключовите думи

Определени ключови думи или фрази помагат да акцентирате на информацията в дизайна на флаера. Направете ги с по-голям размер,  по-ясни от останалите текстове, за да създадете отчетлив акцент. Какъв тип думи грабват вниманието? Помислите върху тях, ако те са част от вашата стратегия:

  • време, дата, място
  • нов
  • свободен
  • лесен
  • спестявам
  • сега
  • гарантирам
  • ограничен

4. Помислете за разстоянието, от което ще се вижда флаера

Къде ще бъде позициониран потенциалният потребител, когато ще види вашия флаер? Какво ще има на витрината - флаер или постер? Или ще раздавате прегънати на две дипляни? А може би картичка, изпратена по пощата?

Всеки елемент от дизайна трябва да кореспондира подходящо на конкретната цел. Размерите на шрифтовете и графиките на плакат (който се гледа отдалеч) са пропорционално доста големи в сравнение с елементите на една картичка. Това е поради размера на елемента и разстоянието, от което ще се чете текстът.  Понякога най-добрият начин да прецените разстоянието е да разпечатате тестово копие, да го поставите на определеното място и да минете покрай него няколко пъти. Привлича ли вниманието ви? Лесно ли се чете?

5. Включете „призив за действие“ (call to action)

Свикнали сме вече всичко да се случва в Интернет. Само защото не можете да кликнете върху флаера, не означава, че не е нужен „призив за действие“. Напротив - точно обратното! (Защо да правите флаер, ако не искате потребителят да направи нещо?)

Създайте специален елемент, който лесно да провокира действие от всеки, който попадне на  вашия флаер. Може да бъде нещо водещо към уебсайт или телефонен номер. Направете го възможно най-лесно за потребителя. Съкратете уеб адреса и напишете текстовете ясно и стегнато.

6. Откажете се от рамките на флаера

Дизайните на флаери без рамки имат по-изтънчен вид и усещане. Това са дизайни, при които визията свършва до самия край на хартията, без никаква рамка.

Дизайн, в който не присъстват граници и рамки, се отличава от дизайн, който прилича на офис документ. Но не се насилвайте! Не всички проекти имат елементи или графики, които позволяват дизайн без рамки. Това е решение, за което трябва да помислите още на съвсем ранен етап от процеса на работа. 

7. Създайте дизайна отгоре надолу

Флаерът се чете отгоре надолу и дизайнът трябва да отразява това. Започнете с най-главното отгоре и наливайте информацията надолу според нейната важност. Големината на текстовете и елементите трябва да следва този ред. Ключовите снимки, най-биещите на очи или вълнуващи кадри или графики трябва да присъстват в най-горната част на флаера. Повечето флаери са вертикални, а снимките хоризонтални - използвайте подложка, която придава текстура в долната част на дизайна и балансира снимките в горната. Използвайте цвят, който да накара потребителя да погледне долната половина на страницата. Журналистите използват подобен похват при писането на статии - най-важните неща са в началото, а надолу -  не толкова значимите.

8. Използвайте висококачествени изображения

Нищо не прави дизайна по-добър и запомнящ се от композицията и качеството на изображенията. Перфектният флаер съдържа перфектни снимки, които са обвързани със съдържанието. Изображението трябва да бъде лесно четимо и разбрано от пръв поглед, като помага на потребителя да свърже елементите в дизайна на флаера. То трябва да бъде такова, каквото потребителят очаква от основната идея на флаера - събитие, продукт или промоция. Снимката трябва да предава точно и ясно послание. Не карайте потребителя да се колебае какво вижда. Това само ще го обърка и подтикне да извърне поглед. В същото време използвайте само изображения с висока резолюция. Снимките, които ползвате при онлайн дигитална реклама, може да не са подходящи за печатни материали. Високата резолюция е основно изискване за качествен печат, не я пренебрегвайте за сметка на целия проект.

9. Включете елементи от вашия брандинг

Не забравяйте да направите флаера да изглежда ваш. Включете визуализации, цветове, шрифтове и фирмен брандинг на флаера, така че потребителят да го свързва с вашата компания или продукт. Флаерът е още един елемент за установяване и поддържане на вашата фирмена идентичност. Не забравяйте да използвате това усещане в различните медийни канали.

10. Запознайте се с изискванията за предпечат

Ако използвате шаблон или готова форма, това ще ви помогне да направите необходимия предпечат на вашия флаер. Темплейтите показват рамките и допуските за рязане, както и безопасните разстояния от края на документа. Така ще сте сигурни, че няма да има отрязани обекти. Изискванията за предпечат могат да са различни в отделните печатници, но ще си спестите време, ако предварително работите по зададен темплейт. 

След като ви представихме 10 съвета за грабващ вниманието флаер, вие вече сте подготвен за процеса на създаване на вашия дизайн. Ако все пак смятате, че не сте напълно готов или пък имате нужда от консултация, нашият екип от специалисти е на ваше разположение. Свържете се с нас на +359 886 799 782 или на order@weprint.bg

Гмурнете се в иновативната платформа на WePrint.bg. Тук ще откриете богато разнообразие от различни видове печатна медия. Разгледайте продуктите и поръчайте своя печат на рекламни материали бързо и удобно само в 3 лесни стъпки. 


Публикувано на 16/07/2019