Количката е празна

Как да си поръчаме печатни материали онлайн смело и ефективно?

Дизайнът на печатните материали е най-важното, на което клиентът обръща внимание. Върху този дизайн влияят редица фактори и за някои от тях ще разкажем в настоящата статия. Ще поставим акцент върху това, какви цветове и текст е добре да се използват, и как да се разположи съответната информация върху печатните материали. По същество това са и трите основни елементи на полиграфския дизайн. Ако успешно се справите с тях, Вашият проект ще се получи красив и информативен. 


И така, какво трябва на първо място да се знае?

1.    Как да работим с текста?

2.    Как да работим с цветовете?

3.    Как да работим с композицията?

Нужно е също така да се познават и техническите изисквания към проекта, но за тази цел сме се постарали максимално да ви улесним.

С текста може да се работи по два начина. Или работите с него като с текстов блок, когато го набирате. Или възприемате текста като обект, като дизайн, който да използвате както ви харесва. Ако искате да използвате красиви шрифтове – ръкописни, удебелени, артистични, то по-добре това да става само тогава, когато имате кратка фраза или важна дума, върху които искате да акцентирате. Например, някакво име, заглавие, слоган. Към ръкописните шрифтове е удачно да се използва обем, градиент (постепенно изменение на цвета или осветяването), текстура. В някои шрифтове е ефектно да се използва и обкантване. Красивият шрифт може да се подчертае с красив цвят. Той ще се набива в очи и с вероятност 90% ще привлича внимание. Много често така се прави при печат на листовки, флаери и други рекламни печатни носители за раздаване. Текстове с текстури, създаващи усещане, че са написани на ръка, също привлича публиката и се възприема като призив към действие. 

Усложнен ръкописен шрифт може да се използва само за една дума или за кратко изречение, защото при по-дълъг текст такъв шрифт ще бъде трудно четим. Обикновено ръкописни шрифтове се слагат върху сертификати, покани и други.

Работа с текстови блокове

Като правило създаваме текста си в Word. Първото, което правим, е да вникнем в информацията и да помислим за нейното структуриране. Отделяме главното, първостепенното и второстепенното. Не забравяме за междуредието. Ако го намалим, блокът визуално ще изглежда по-малък и ще се възприема по-добре. Смята се за правило, че не трябва да се използват повече от два, максимум три различни шрифта. По-големият брой шрифтове е безвкусица и се възприема зле. По-романтичните шрифтове често се използват за сертификати и картички, за каталози и брошури те не са подходящи. 

Проектът задължително се прави с отстъпи (полета около края на листа), които да не са по-малки от 3 мм. Адресът и контактите не се изписват с ръкописен шрифт. Оптималният размер на шрифта е 14-15 пункта, минимален – 8 пункта. Важно правило е да не се деформират шрифтовете, например да не се разтеглят или заострят. В търсене на разнообразие, в шрифта може да се вкарат и иконки.

Работа с цвят

Има цветове топли (жълт, червен, оранжев), неутрални (зелен, малиново-червен) и студени (син, виолетов). Основният цвят трябва да бъде наситен.

Психологически значения на цветовете:

·    Жълт: оптимистичен, младежки, детски цвят, добре привлича вниманието.

·    Оранжев: агресивен, призовава към действие, улавя вниманието.

·    Червен: внушава енергичност, създава видимост и акцентира върху спешна или тревожна информация.

·    Розов: романтичен, предпочитан е от жените.

·    Син: надеждност,  създава усещане за безопасност, стабилност.

·    Виолетов: успокояващ, често се асоциира с козметични стоки.

·    Зелен: разцвет, използва се често за финансови и развлекателни теми.

·    Черен: елегантност, разкош, изтънченост.

Когото се работи с различни оттенъци, не се препоръчват текстури, тъй като те се губят при наличие на повече цветове.

Композиция

Композицията е онова, което се намира в определена форма и пропорции. В нея влизат и шрифтовете, и цветовете, и изображенията, както и всички детайли на проекта. 

Всяка сложна композиция се изгражда от по-леки композиции. Препоръчваме първо да си нахвърлите на празен бял лист композицията. След това да разположите в нея фотографиите и текста. Симетрични са композициите с еднакви страни, асиметрични – тези, които се разполагат по диагонал или по окръжност. Симетричната композиция създава впечатление за стабилност и устойчивост, асиметричната – впечатление за растеж. Когато, например, информацията се разполага от ляво надясно, но с леко повдигане нагоре, това създава впечатление за растеж и радост, а ако наклоним надписа леко надолу, впечатлението е за упадък и тъга. Най-тъмният цвят е виолетовият, без да броим черния. Най-светлият – жълтият.

Обръщаме внимание върху „правилото на нечетното число“: По-добре е, ако разполагаме нечетно количество обекти в композицията. Обикновено в композицията има два центъра. Първият е т.нар. „смислов център“, заради който и правим рекламата. Вторият – „визуалният център“, в който клиентът сам иска да гледа. Двата център е добре визуално да бъдат откроени, например, чрез стрелки или някакви други дизайнерски трикове. По този начин ние можем да управляваме погледа на адресата, който ще гледа рекламните материали. 

Видове печатни материали, които може да поръчате от WePrint

Листовките, за какво са ни те?

В епохата на цифровите технологии листовките често са несправедливо пренебрегвани. И напразно, защото те имат множество преимущества пред дигиталната реклама. Когато е приложен правилният дизайн, а информацията е лаконично и атрактивно поднесена, листовката се превръща в отличен маркетингов инструмент. Нейните главни качества са ниска себестойност, способност да поема много информация, както и точен фокус – да бъде разпространявана само в нужните за целта на рекламата места, като изложения, търговски центрове, разпределяна по пощенските кутии, раздавана на тротоара пред магазина, под формата на флаер. 

При поръчката на листовки е добре да обърнете внимание на следните параметри: плътност на хартията, ефектност и тираж. Цената за печат зависи от избрания формат. Може да се ориентирате към формат А5 (148*210 мм) – това е половината от най-популярния формат А4 (210*297 мм). За разпространяване по пощенските кутии се използва и формат А6 (105*148). По-рядко се предпочитат листовки формат А4 (210*297). Хартията може да е всякаква, от най-обикновената до скъпа дизайнерска. 

С какво листовките се отличават от флаерите? 

Флаерът е преди всичко рекламна покана за някакво събитие, един вид малък постер. Предпочитани размери за флаера са 98*210 мм, докато листовката е с повече варианти в размерите. Флаерът, за разлика от листовката, винаги се напечатва от двете му страни. Обикновено за него се предпочита по-евтина хартия, докато листовката може да е и на по-плътна, понякога даже на картон. Листовката носи имиджов и информационен характер, а флаерът е с кратък срок на действие, неговата задача е да обслужи срока на събитието.

Стикерите, каква работа вършат? 

Стикерите също носят рекламна информация. Може да са дизайнерски, понякога се правят и за развлекателни цели (напр. детски стикери – за албуми, за тяло). Върху тях най-често се напечатва информация за намаления, имена на фирми, рекламни послания, етикети, стикери за пода, съобщения. Размерите им са най-различни. Предлагат се от различни материали – хартия, полимер. За витрини се предпочитат стикери с леко за почистване лепило. 

Брошури, дипляни, каталози, списания

Имат някои предимства пред интернет изданията. По-удобни са за четене в сравнение с електронните си версии. Психологически създават ефект на правдивост и по-висока надеждност, особено у по-възрастни хора, които по-трудно се оправят с електронните носители. Лесни са за споделяне. Минус е това, че са по-скъпи. А също така данните върху тях остаряват и информацията няма как да бъде актуализирана. 

Като най-предпочитан размер е А4(210*297), но може да се печата и в А5(148*210). Тиражите започват от 1 екземпляр и нагоре. 

Брошурите са печатни материали с повече от 4 страници, с лепена корица, захванати с телчета или със спирали. Изглеждат като неголяма книжка, най-често са с меки корици. Съдържанието в тях може да е всякакво: от фотоалбум до продуктов каталог

Визитки, мини визитки, визитки-стикери

Визитката си остава незаменимият аксесоар. Съществуват общи правила при оформянето и поръчката на визитни картички, с които ви съветваме да се запознаете. 

Обърнете внимание, че все повече се увеличава интересът към визитките-стикери. Те са много удобни за използването по време на различните изложения – с такава визитка облекчавате партньорите си, те могат да я залепят направо върху страницата в бизнес бележника си, в който отразяват впечатления от работната среща с вас. 

Платформата на WePrint.bg предлага дружелюбен интерфейс, опростен калкулатор и разбираем алгоритъм на разчетите. Ще Ви трябват само няколко минути, за да направите поръчката си онлайн. Нашите специалисти са на Ваше разположение на +359 886 799 782 или на order@weprint.bg.

Публикувано на 03/05/2019