Създаването на бранд идентичност е задължителна задача за всеки един бизнес. От нея зависи разпознаваемостта на бизнеса, посланията към основната и вторична аудитория, привличането на нови клиенти и позиционирането в целевия пазар.
На 20-ти октомври заедно с Limacon си поговорихме за така важната за всички компании бранд идентичност. По време на онлайн събитието, част от Marketing HYPE, коментирахме следните теми:
- Процес по създаване на нова бранд идентичност за нови или съществуващи компании;
- Тенденции в графичния дизайн според видовете индустрии/компании 2022/2023г.;
- Каква роля заема доброто дигитално представяне в цялостната маркетинг стратегия на една компания?;
- Печатна реклама - всичко, което трябва да знаем за модерните рекламни материали и тенденции.
Нека разгледаме всяка една тема, която обсъдихме по време на събитието, за да научите всичко необходимо за бранд идентичността и да започнете да прилагате добрите практики още сега.
Процес по създаване на нова бранд идентичност за нови или съществуващи компании
Като професионалисти в създаването на бранд идентичност, Limacon споделиха своите разбирания и виждания по темата.
- Как разбираме бранд идентичността?
Винаги има подценяване на инвестицията за правилно изграждане на бранд идентичността.
Идентичността на бранда е съвкупност от това, което комуникира вашия бранд – какви са вашите ценности, как представяте продуктите или услугите си и какво искате хората да почувстват, когато взаимодействат с вашата компания.
- Защо бранд идентичността е важна?
Бранд идентичността трябва да се създаде, но и да се развива според променящите се нужди на потребителите и тенденциите в индустрията.
Правилното изграждане на бранд идентичността помага за:
- Популяризиране на вашия бизнес;
- Издигане на продуктите;
- Задържане и ангажиране на текущите клиенти;
- Привличане на вниманието на нови клиенти.
Бранд идентичността е изобщо представянето на вашата компания, и то работи не само в посока на задържане и привличане на клиенти, а и в посока на задържане и привличане на служители.
Тенденции в графичния дизайн според видовете индустрии/компании 2022/2023г.
Трябва да се съобразяваме с новите тенденции, за да бъдем забелязани и чути от нашата аудитория.
През 2022г се забелязват някои тенденции, които са присъствали през 2021г. и ще продължат да бъдат актуални напред във времето. Ето ги и тях:
- Минимализъм - яснота или „по-малкото е повече“. Колкото повече безпорядък виждат потребителите, толкова повече се разсейват от главната цел, а именно да бъдем привлекателни и да предизвикаме колкото се може повече интерес. Тази стилистика се използва при компании с козметични продукти, бижута, в сферата на интериорния дизайн и др.
- Повече внимание към шрифтовете. Не се препоръчва използването на повече от два шрифта.
- Градиенти – интересна тенденция, която навлезе през 2022г и предполагаме, че ще продължи и през 2023г.
- Геометрия и Bauhaus елементи – Този подход е модерен начин за презентиране на индустриални компании и не само. Представлява, всъщност, по-груб и твърд стил в дизайна. Целта отново е привличане на вниманието.
- Анимацията, важна част от идентичността на бранда.
- Адаптивни лога – Логото да бъде така изградено, че да бъде адаптивно за всеки един канал и среда.
Каква роля заема доброто дигитално представяне в цялостната маркетинг стратегия на една компания?
Ролята, която заема доброто дигитално представяне е да позиционира бизнеса онлайн. Дигитално представяне на компанията зависи от добре изградената бранд идентичност. При изграждането на уеб сайт трябва да се включат различните елементи, които присъстват в бранд идентичността. Самият уебсайт представя компанията, дава информация за продуктите или услугите й, но и комуникира послания чрез различните графични елементи, които са част от изградената бранд идентичност. При бизнесите, които са физически, а не само онлайн, печатните материали са задължителни. Дизайнът за печат винаги трябва да бъде съобразен с печатните операции, за да може крайния резултат да бъде задоволителен.
Бранд идентичността помага на компанията да се позиционира онлайн и офлайн, чрез разпознаваеми символи, елементи и послания. Позиционирането във Facebook, Instagram или LinkedIn e вече неизменна част от маркетинг стратегията. Създаването на визуалното съдържание за тези канали, също трябва да бъде съобразено с елементи от бранд идентичността.
Печатна реклама - всичко, което трябва да знаем за модерните рекламни материали и тенденции.
Като професионалисти в печатния бранш, ние от WePrint обърнахме внимание на спецификите в печата и тенденциите в областта. Започваме с това, че ние винаги сме на линия, за да помогнем на нашите клиенти с изграждането на файл за печат и да отговорим на всички въпроси. Позиционирането на производствените компании е почти невъзможно без опаковка, инструкция, стикери и брошури. Ние винаги даваме оптимални решения на нашите клиенти. Тези решения съобразяваме с техните бюджети, изисквания и бранд идентичност.
- Луксозни печатни материали – Луксозните продукти трябва да имат луксозни кутии. Освен в печата, ние сме профилирани и в създаването на цялостна концепция за дизайн на печатни материали.
- Видът хартия спомага за разпознаваемостта на даден бранд. За нас е важно клиентите ни да бъдат разпознаваеми на пазара. При изграждането на опаковката, ние съобразяваме всеки един елемент от нея. Работим с фирми от фармацевтичната индустрия, които ни се доверяват още от самото начало на своя бизнес. С тях сме преминали през различни печатни изделия и заедно сме развили концепция за опаковки, каталози, етикети и брошури.
- Качеството е важно при печатните материали. Благодарение на нашия опит и знания, винаги предоставяме на клиентите си печатни изделия, които са качествено изработени. Това спомага за доверието на техните клиенти към бранда.
- Екологична насоченост. Все повече клиенти се обръщат към нас със задание за печатни материали, които да бъдат изработени от рециклирани материали. При клиентите ни с натурални продукти, важен елемент е използването на хартия, която е направена от рециклирани материали. Според различни статистически проучвани, потенциалните клиенти са по-склонни да закупят продукт, който е с еко опаковка.
- Трендове в сувенирната реклама – освен печатните материали, предлагаме и сувенирна реклама. При нас можете да поръчате бележници, химикалки, моливи, антистрес топки и др. Част от модерните сувенири, които предлагаме са еко химикалки. Клиентите ни се доверяват за печата на техните химикалки, изработени от рециклирана пластмаса. Другият вид еко химикалки, които предлагаме, са направени от пшеница.
- Луксозни покани за събитие – тенденцията, която забелязахме през 2022г. при печата на сватбени покани, е използването на топъл печат с метализирано фолио. Тъй като се стараем винаги да предлагаме модерни и различни решения за клиентите ни, създадохме и покани от прозрачен материал с луксозен и нестандартен вид.
В заключение можем да отбележим, че инвестицията в изграждането на бранд идентичност, позиционирането онлайн и печатните материали, е изключително важна за всяка компания. Резултатът винаги се вижда във времето от собствениците на бизнеси, които са решили да вложат време и ресурси. Този резултат включва не само печалбата, но и начина, по който потребителите възприемат компанията. Правилно изградената бранд идентичност, остава трайни следи в съзнанието на потребителите.
Добрите примери и проекти от практиката на WePrint и Limacon, можете да видите в записа, който е от проведеното онлайн събитие.
Aко имате нужда от печатни материали или въпроси свързани с тях, ние сме на линия за консултация на +359 886 799782 и имейл info@weprint.bg.